Den automatiske indholdsfortegnelse i Word er baseret på overskrifterne i ens dokument
Hvordan opretter man en indholdsfortegnelse
Du opretter en indholdsfortegnelse ved at gå til referencer og herunder indholdsfortegnelse.
Herunder vælger du en automatisk typografi.
Hvis du foretager ændringer i dokumentet, skal du opdatere indholdsfortegnelsen ved at højreklikke på indholdsfortegnelsen og vælge ”opdater felt”
Guide til at lave en indholdsfortegnelse
Placere dig der, hvor du gerne vil oprette en indholdsfortegnelse
Gå til referencer
Herunder vælg indholdsfortegnelse
Vælg en af de foruddefineret indholdsfortegnelser
Tjek om du har fået lavet alle dine overskrifter til en "Overskrift"
Hvordan opretter man en underoverskrift
Du opretter en underoverskrift ved at vælge Overskrift 2 i Word. Du kan på samme måde lave en underoverskrift til din underoverskrift ved at vælge Overskrift 3 i Word.
Underoverskrifterne kommer automatisk til at stå under og et lille stykke inde under Hovedoverskriften/Overskrift 1.
Hvorfor virker min indholdsfortegnelse i Word ikke?
Du kan have glemt at lave dine overskrifter til Word overskrifter. Du formaterer din tekst til en overskrift ved at markere overskriftsteksten og gå til hjem > typografier > vælg den ønskede overskrift.
Husk at opdatere din indholdsfortegnelse bagefter.
Hvordan laver man en indholdsfortegnelse i PowerPoint?
Du laver en indholdsfortegnelse i PowerPoint manuelt. Du opretter en oversigtsslide eller en indholdsfortegnelse ved at kopiere slidetitler ind på en PowerPoint slide og her kan du så oprette et link til hvert enkel slide eller side i PowerPointet.
Du laver en ny slide ved at trykke på Hjem > Ny slide.
Indholdsfortegnelse layout
Word har en række defineret layouts til indholdsfortegnelserne. Dem kan du nemt vælge imellem, så du er sikker på, at du får alle overskrifterne med.
Herefter kan du så selv ændre typografi og størrelse, så den passer til dit arbejde.
Hvad er en indholdsfortegnelse
En indholdsfortegnelse er en fortegnelse eller liste over alle dine overskrifter i et dokument. Indholdsfortegnelsen er med til at give et hurtigt og nemt overblik over dokumentets emner.
Man kan også gå direkte ned til en specifik overskrift ved at trykke på overskriften i indholdsfortegnelsen. Det er altid en god ide at lave en indholdsfortegnelse, når man arbejder med et større dokument. Indholdsfortegnelsen gør dokumentet overskueligt.
Følg guiden her til at lave en indholdsfortegnelse i Word
Hvad er Word
Word er et tekstbehandlingsprogram af Microsoft. I Word kan man skrive tekster, sætte billeder ind, lave skemaer, lister og meget mere. Word er det oplagte tekst program til både arbejds- og skoleopgaver.